close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איטום גגות-הכירו את השוק

מערכת שורשטז סיוון, תשעו22/06/2016

גג דורש את החומר המתאים והמיוחד להרכב הגג חומרי האיטום אשר בהם השתמשו בעבר לא מתאימים לכולם

תגיות:

שוק איטום הגגות הינו נרחב מאוד ואף פרוץ למדי. הרבה אנשים מתחומי עיסוק שונים החל בקבלני איטום וקבלני שיפוצים דרך זבנים בחנויות לממכר חומרי בניין ועד לוועדי בתים כל אחד מהם ממליץ בחום על חומר איטום שונה ואף משתדל להודיע בשער בת רבים שזהו החומר הנכסף שאליו חיכיתם וייחלתם במאה השנים האחרונות. צר לנו לאכזב אתכם, אך חומר איטום מתאים / מדהים / מוצלח וכו' שיהיה אפקטיבי לכל סוגי הגגות אינו קיים! אין חיה כזו. כל גג דורש את החומר המתאים והמיוחד להרכב הגג חומרי האיטום אשר בהם השתמשו בעבר ועוד פרמטרים שונים אותם יש לקחת בחשבון בטרם בוחרים בחומר מתאים לביצוע איטום גגות.

מה הם אפשרויות האיטום העומדות לרשותנו?
השוק מציע אפשרויות שונות כאשר הבולטות שבהן הינן היריעות הביטומניות והזפת.

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות –

היריעות הביטומניות הינן יריעות בעובי של כארבעה עד חמישה ס"מ, היריעות הללו מכילות חומרי איטום המכונים ביטומנים. חומרי האיטום הללו נחשבים כמעולים באיטום וחסימה של כל דליפה ורטיבות. הביטומן שהוא החומר האוטם מאפשר גם את הדבקת היריעה אל הגג תוך שהוא יוצר אטימה מושלמת של הגג. לאחר ההדבקה של היריעות הללו מלחימים אותה לגג בעזרת להבת גז.

לפני פרישתם של היריעות חשוב מאוד להכין את שטח הגג, לנקות אותו היטב מכל פסולת וליישר את השטח, לתקן סדקים אם ישנם, להחליק גבשושיות ולראות שהשטח חלק ומוכן לפרישתם של היריעות.

איטום באמצעות זפת-
השיטה הוותיקה של איטום באמצעות זפת עדיין קיימת בגלל היעילות של האיטום באמצעותה. הזפת אוטם היטב את הגג ממש כמו היריעות שכבשו את המקום הראשון והמכובד שהיה שמור לזפת משך שנים ארוכות. כאשר בוחרים לאטום על ידי זפת חובה לשים לב באיזה זפת משתמשים וכמובן לבחור בזפת תקנית. כאשר אוטמים את הגג עם זפת יש לבצע אחר כך הלבנה על גבי הזפת כהגנה מפני קרני השמש הנוטות לחמם מאוד את הזפת השחורה ובכך היא מחממת את הבניין כולו, וכמובן שלא תמיד החום הזה רצוי. ההלבנה נעשית באמצעות סיד שאותו מדללים במים ומשלבים גם דבק אקרילי. את ההלבנה יש לבצע על גבי זפת קרה. (ביום חם כאשר השמש קופחת ומחממת את הזפת לא תהיה אפשרות לבצע את ההלבנה) כאשר מלבינים על גבי זפת חמה עלולים להיווצר סדקים בסיד וכל ההלבנה לא תהיה אפקטיבית כלל.

את הזפת יש ליישם רק על גבי גג חלק ונקי. יש להכין את שטח הגג בדומה להכנה שלפני פרישת היריעות כפי שפירטנו לעיל. גג חלק לגמרי ללא חריצים סדקים או גבשושיות כמו כן גג נקי מכל פסולת ושאריות של חומרי בנין וכו'.

כאשר תאטמו את הבית באופן הנכון תפגשו את הגשם רק בחוץ והבית יישאר יבש ונעים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה